Search
Close this search box.
وکتور چیست و چه کاربردی دارد؟

وکتور چیست و چه کاربردی دارد؟

درود دوستان امیدوارم حالتون خوب باشه . در این پست از وبسایت فارس گرافیک قصد داریم بررسی کنیم وکتور اصلا چیه و تصاویر وکتور در کجا کاربرد دارند. پس با ما در ادامه همراه باشید:

به طور کلی به تصاویری که اندازه در آن ها معنی ندارد و می شود سایز این عکس ها را بدون افت کیفیت تا 32000 پیکسل بزرگ کرد وکتور گفته می شود.
این تصاویر اکثرا با فرمت های Ai , Eps , WMF و… هستند که خروجی نرم افزار های مختلفی از جمله ایلوستریتور ، کورل دراو ، فتوشاپ و… هستند و این تصاویر به دلایل زیر بسیار زیاد استفاده می شوند:

  • کیفیت بالا
  • قابل تغییر بودن
  • افت کیفیت ندارند
  • و…

چرا تصاویر وکتور افت کیفیت ندارند؟

علت با کیفیت بودن این تصاویر این است که با استفاده از نرم افزار های برداری مثل ایلوستریتور یا کورل دراو ساخته شده اند و تمامی محاسبات این نرم افزار ها بر اساس ریاضی است به همین علت با استفاده از این نرم افزار ها می توان به تولید اشکال و تصاویر با کیفیت فوق العاده عالی پرداخت.

از تصاویر وکتور چگونه استفاده کنیم؟

برای استفاده از این تصاویر میتوانید از نرم افزار های مختلفی از جمله ایلوستریور ، فتوشاپ و کورل دراو استفاده کنید با این تفاوت که تصاویر در نرم افزار های ایلوستریتور و کورل دراو لایه لایه هستند یعنی این قابلیت را دارند که آن ها را بدون افت کیفیت و… تغییر دهید و ذخیره کنید.
اما در نرم افزار فتوشاپ یک لایه هستند و فقط برای اضافه کردن به پروژه و … استفاده می شود.

تصاویر وکتور را از کجا میتوان دانلود کرد؟

خیلی از کاربران دنبال یک منبع رایگان برای دانلود تصاویر وکتور هستند سایت freepik.com یک سایت عالی در این زمینه است که میتوانید تصاویر و … زیادی را که اکثرا رایگان هستند دانلود و استفاده کنید.

 

همچنین ببینید:
معرفی نرم افزار ایلوستریتور
معرفی نرم افزار کورل دراو

امیدوارم که این آموزش برای شما کاربردی بوده باشه 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

دسته بندی فروشگاه سایت

استفاده از امکان جستجو محتوای بیشتری در اختیار شما قرار خواهد داد.

دسته بندی وبسایت