Search
Close this search box.

معرفی نرم افزار (ایلاستریتور)

با عرض سلام خدمت تمام کاربران فارس گرافیک امروز میخوایم نرم افزار ایلاستریتور و کاربرد هایی که داره رو به شما معرفی کنیم.

مطمئن هستم خیلی ها با این نرم افزار آشنا هستند و میدونند چقدر نرم افزار فوق العادیه اما اگه شما جزو اون دسته از افرادی هستید که تا به حال اسم این نرم افزار به گوشتون نخورده حتما این مطلب رو بخونید:

معرفی نرم افزار:

نام این نرم افزار یعنی Adobe Illustrator در فارسی به معنی تصویرگیر هست و یکی دیگر از محصولات گرافیکی شرکت ادوبی می باشد. ایلاستریتور یک نرم افزار برداری است و تمامی محاسبات آن بر اساس ریاضی است. با استفاده از این نرم افزار می توان به تولید اشکال و تصاویر وکتور با کیفیت فوق العاده عالی پرداخت.

محیط ایلاستریتور شباهت زیادی به محیط کاری فتوشاپ دارد همینطور این دو نرم افزار بسیار با هم رابطه مستقیمی دارند که میتوان فایل های لایه باز هر کدام را در دیگری به راحتی استفاده کرد. رقیب اصلی ادوبی ایلاستریتور، نرم افزار کورل‌دراو است که یک نرم افزار گرافیکی قدیمی به حساب می آید و هنوز هم طرفداران خودش را دارد.

از این نرم افزار بیشتر برای طراحی وکتور، طراحی لوگو، کشیدن تصاویر و تمامی آثار برداری استفاده می شود.

یکی از مزایای ایلاستریتور ساخت لوگو با اصول مهندسی اشکال است که خلاقیت زیادی می طلبد!

تصویر برداری چیست؟ یک تصویر برداری یا Vector image، نوع خاصی از فایلهای گرافیکی میباشد که بر اساس معادلات ریاضی شکل گرفته و متشکل از نقاط، خطوط و اشکال می باشد. در تصاویر برداری از نقاط به عنوان Node یاد میکنند، که قابلیت اضافه شدن، حذف و جابجائی را دارا بوده و بواسطه ی دستگیره ی آنها، کیفیت، ظاهر و مسیر بین نقاط در درون خطوط یا اشکال تحت تأثیر قرار می گیرند.

برخی از بهترین کار هایی که با نرم افزار ایلاستریتور ساخته شده اند:

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

دسته بندی فروشگاه سایت

استفاده از امکان جستجو محتوای بیشتری در اختیار شما قرار خواهد داد.

دسته بندی وبسایت