Search
Close this search box.
آموزش رفع نویز عکس در 1 دقیقه
آموزش رفع نویز عکس در 1 دقیقه

درود بر شما کاربران ارجمند وبسایت فارس گرافیک، با آموزش ” رفع نویز عکس در 1 دقیقه ” در خدمت شما طراحان ارجمند و کاربران گرامی وبسایت فارس گرافیک هستیم.

نویز (Noise) چیست؟

در عکس های دیجیتالی، “نویز” اصطلاحی است که معمولا برای توصیف اعوجاج تصویر از آن استفاده می شود. نویز مانند دانه یا گرین (grain) مشاهده شده در فیلم های عکاسی به نظر می رسد، اما همچنین می تواند مانند لکه های بی رنگ به نظر برسد که واقعا بد است و می تواند یک عکس را خراب کند. هنگامی که در نور کم عکاسی می کنید، نویز عکس بیشتر می شود.

از نظر فنی، نویز ظهور بصری نسبت پایین سیگنال به نویز است که با واحد دسی بل اندازه گیری می شود. شاید میزان نویز قابل قبول برای شما با شخص دیگر متفاوت باشد، اما بیشتر عکاسان حرفه ای می خواهند عکس هایی با حداقل نسبت سیگنال به نویز 30dB دسی بل داشته باشند.

نحوه کاهش نویز تصاویر:

  • شما وقتی عکس رو که دارای نویز هست وارد فتوشاپ میکنی برای اینکه لایه اصلی عکست تخریب نشه نیاز هست یک کپی ازش بگیری با استفاده از شرتکات ( Ctrl + J ) و بعد در تب Filter بعد Camera Raw Filter رو انتخاب کنی.
  • بعد در قسمت Detail بخشی هست به نام Noise Reduction که کارش لپ کلام برای کاهش نویز تصاویر هست که برای اینکه شدت این کار زیاد هست باید در این قسمت یک مقدار اسلایدر Detail رو کم کنید که جزئیات کم شه ولی بعدا میتونید برش گردونید جزئیات رو
  • بعد با این کار یک سری قسمت ها حالت محو شدگی به خودش میگیره که پشت بند این کار باید با قسمت Sharpening اسلایدرش رو افزایش بدی که وضوح تصویر یا به اصطلاح مقدار شارپ بودنش بالا تر بره و برای اینکه مجددا این کار با قدرت بیشتری انجام شه میتونید Detail این قسمت رو هم افزایش بدید و در نهایتا برای اینکه مطمعن شید که دیگه نویزی روی تصویر وجود نداره در قسمت Masking
  • آلت رو روی کیبورد نگه دارید و به سمت راست هدایت کنید تا زمانی که نقاط سفید اثری ازشون روی پست باقی نمونه.

آموزش ویدیویی

لطفا به این محتوا امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

دسته بندی فروشگاه سایت

استفاده از امکان جستجو محتوای بیشتری در اختیار شما قرار خواهد داد.

دسته بندی وبسایت