Search
Close this search box.
نقش طراحی گرافیک در اینستاگرام برای رونق کسب‌ و کار
نقش طراحی گرافیک در اینستاگرام برای رونق کسب‌ و کار

امروزه تمامی کسب و کار ها به سمت آنلاین شدن قدم بر می دارند. وجود نمونه های موفق کسب و کار های آنلاین و ده ها دلیل برای اثبات موثر بودن حضور کسب و کار در فضای مجازی یک مدیر را مشتاقل می کند تا  تا ضمن حفظ شغل خود، در فضای مجازی نیز خدمات ارائه دهند. نقش طراحی گرافیک در اینستاگرام

مشاغل آنلاین حتی قبل از شیوع جهانی ویروس کرونا محبوب بوده اند. با این حال، با شیوع ویروس کرونا، بسیاری از کسب و کار ها در سراسر دنیا به فروش و ارائه خدمات خود به صورت آنلاین تمرکز کرده اند. بنابراین می توان گفت که یکی از بهترین راه حل ها برای جلوگیری از ضرر در این دوره و کسب سود بیشتر، سرمایه گذاری در فروش و خدمات آنلاین است.

ساخت فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام

برای انتخاب بهترین گزینه برای ایجاد فروشگاه آنلاین، باید رسانه ای را انتخاب کنید که بیشترین کاربر و طرفدار را (به ویژه در ایران) داشته باشد. با مقایسه رسانه های مختلف متوجه می شویم که اینستاگرام بهترین و کم هزینه ترین گزینه برای راه اندازی فروشگاه مجازی شماست. محبوبیت اینستاگرام در بین مردم کشورمان، آن را به گزینه خوبی برای فروش محصولات و خدمات تبدیل کرده است.

در اینستاگرام میلیون ها نفر کاربر از تمامی شهر ها در حال فعالیت هستند و شما میتوانید فروشگاه خود را نه تنها در شهر خود بلکه در سراسر کشور تبلیغ کنید تا میلیون ها نفر از آن بازدید کنند. در صورتی که فروشگاه سنتی شما در یک منطقه ممکن است در طول روز 100 یا 200 نفر ورودی مشتری داشته باشد. در این شبکه اجتماعی  شما می توانید با قرار دادن چند پست و استوری البته با صبر و حوصله و رعایت نکات ضروری،‌ فروش خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید و برند و محصولات خود در معرض دید مخاطبان قرار دهید.

اهمیت طراحی پست اینستاگرام

تا زمانی که وارد زمینه ارائه خدمات از طریق اینستاگرام نشوید، شاهد رقابت شدید صفحات در جذب مخاطب نخواهید بود. طراحی زیبا و مناسب یک پست اولین قدم در جذب مخاطب و برگ برنده شما می باشد. یک پست تبلیغاتی در اینستاگرام را مشاهده کنید. بیشتر آنها تصاویر ویرایش شده ای هستند که نگاه بیننده را به خود جذب میکنند.

به عنوان مثال، صفحاتی که هدف آنها جذب فالوور و فروش داخل اینستاگرام است، همگی وقت و هزینه زیادی را صرف طراحی گرافیکی پست های خود می کنند. در واقع یک طراحی گرافیکی زیبا هم بیننده را به خرید محصول شما تشویق می کند و هم او را ترغیب می کند تا پست را برای دیگران ارسال و آن را معرفی کند که باعث تبلیغات غیر مستقیم برای محصول شما می شود. هر محصول و خدماتی، یک طراحی مخصوص به خود را می‌طلبد ولی در نهایت هدف این است که محصول شما در دید مخاطب جذاب دیده شود.

اهمیت طراحی پست اینستاگرام

نکاتی راجب عکاسی از محصولات برای پست اینستاگرام

اگر فکر می کنید با گرفتن یک عکس ساده از محصول خود و بدون در نظر گرفتن ظاهر پست یا استوری و صرفاً برای نشان دادن محصول، می توانید فروش و رونق کار خود را افزایش دهید، سخت در اشتباهید و بدانید که از الان هیچ بازده ای ندارید. قرار دادن یک عکس ساده و خام در اینستاگرام، محصول شما را از نظر بیننده به یک عکس گذرا تبدیل می کند. عکسی که شما برای تبلیغ محصول خود استفاده می کنید باید بسیار جذاب،‌ زیبا و دارای خلاقیت باشد تا بتواند مشتری را به خرید آن ترغیب کند.

با یادگیری نرم افزار فتوشاپ می توانید جلوه های زیبایی را برای عکس و پست های خود ایجاد کنید. البته یادگیری فتوشاپ ممکن است مدتی طول بکشد که پیشنهاد می کنیم حتما از طراحان گرافیک کمک بگیرید تا به صفحه اینستاگرامی شما شکل و شمایل ببخشند و در نتیجه بتوانید فرصت خوبی را برای موفقیت در ارائه محصولات خود  ایجاد کنید. البته اگر میخواهید در کمترین زمان خودتان دست به کار شود پیشنهاد می کنیم از فایل های آماده پست / استوری اینستاگرام استفاده کنید و با چند کلیک ساده با نرم افزار فتوشاپ قالب ویژه ای برای پست / استوری صفحه اینستاگرامی خود بسازید که در انتهای همین پست به چند نمونه از این فایل های آماده اشاره خواهیم کرد.

نکات عکاسی از محصولات برای پست اینستاگرام

طراحی استوری برای اینستاگرام

دیدن استوری برای برخی مخاطبان در اولویت است و بسیاری از افراد قبل از دیدن پست، استوری های خود را بررسی می کنند. بنابراین توجه به طراحی آن می تواند شما را یک گام جلوتر از رقبا قرار دهد. البته می توان علاوه بر طراحی عکس، یک فیلم 15 ثانیه ای نیز قرار داد. شما میتوانید محصولات یا خدمات مهم که نیاز به دیده شدن بیشتر را دارد با طراحی جذاب در استوری خود منتشر کنید و برای همیشه در هایلایت های پیج ذخیره کنید. نقش طراحی گرافیک در اینستاگرام

طراحی کاور هایلات استوری اینستاگرام

هایلایت پیج دقیقا زیر پروفایل اینستاگرام شما قرار دارد. استوری هایی که می خواهید برای مدت بیشتری در پیج ماندگار باشند را میتوانید در هایلایت ذخیره کنید. منتهی هر هایلایت نیاز به یک کاور دارد به این دلیل که وقتی فردی از پیج شما دیدن میکند اولین تصویری که مشاهده میکند بیو و هایلایت ها می باشد پس باید به نحو زیبایی طراحی شوند تا با اولین نگاه ذهن مخاطب را مجذوب خود کند  و در نتیجه ترغیب شود تا پست و استوری های شما را مشاهده کند.

کاور هایلایت اینستاگرام

نمونه قالب آماده پست اینستاگرام

فارس گرافیک مجموعه ای بسیار زیبا از قالب آماده پست و استوری اینستاگرام آماده کرده است که می توانید از آنها برای زیبایی هرچه بیشتر پیج خود استفاده کنید.

دانلود قالب پست و استوری اینستاگرام

 سخن پایانی

اینستاگرام به عنوان یک برنامه بصری و اپلیکشنی در دسترس، به یک بستر بسیار مناسب برای ارائه مطالب، محصولات، کسب و کار ها و همچنین فضای مناسبی برای تبلیغات اینفلوئنسرها (تبلیغات در اینستاگرام) تبدیل شده است. ورود به این دنیای مجازی کاربر پسند، آغاز موفقیت در کسب و کار شما است. اما خلاقیت در ارائه محتوا و طراحی تصاویر و فیلم ها می تواند نقش اساسی در پیشی گرفتن از رقبا داشته باشد.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

دسته بندی فروشگاه سایت

استفاده از امکان جستجو محتوای بیشتری در اختیار شما قرار خواهد داد.

دسته بندی وبسایت