Search
Close this search box.
آموزش افزایش امنیت Whatsapp
آموزش افزایش امنیت Whatsapp

درود بر شما کاربران گرامی و ارجمند فارس گرافیک، با آموزش ” افزایش امنیت Whatsapp ” که کاربردی و مهم است در خدمت شما ارجمندان هستیم تا بهره مند گردید.

Whatsapp بیش از 2 میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد. در ادامه نکاتی برای افزایش امنیت Whatsapp و جلوگیری از هک شدن را بیان می کنیم.

افزایش امنیت Whatsapp با قفل برنامه

کاربران می توانند برنامه Whatsapp را قفل کنند و برای باز کردن آن از رمز و یا سنسور اثر انگشت بهره ببرند. با این کار اگر تلفن هوشمند خود را گم کردید و یا از شما سرقت شد، فقط با باز کردن این قفل می توان به Whatsapp دسترسی پیدا کرد.

افزایش امنیت Whatsapp با تایید هویت دو مرحله ای

ممکن است برخی از کاربران با این قابلیت آشنایی نداشته باشند. تایید هویت دو مرحله ای به این معناست که برای وارد شدن به حساب کاربری خود ابتدا باید رمز عبور را وارد کنید، سپس از طریق پیامک یک کد برایتان ارسال می شود که تنها با وارد کردن آن می توانید وارد شوید. پس تا زمانی که هکر شماره تلفن شما را نداشته باشد، نمی تواند به این رمز دسترسی پیدا کند.

برای فعال کردن این قابلیت به تنظیمات < Account > Two-step verification بروید.

افزایش امنیت Whatsapp با قوی تر کردن رمز عبور

یک رمز قوی می تواند از مهم ترین عوامل برای امنیت یک حساب کاربری باشد. نکته دیگری که وجود دارد این است که لازم نیست یک رمز عبور قوی توسط خودتان ساخته شود بلکه با استفاده از ابزار رمزساز Cyclonis می توانید یک رمز قوی و ساخته شده را دریافت کرده و در قسمت Private Notes ذخیره کنید تا بعدا فراموش نشود.

افزایش امنیت Whatsapp با خروج از حساب کاربری

Whatsapp ویژگی را طراحی کرده که با اسکن کردن کد QR روی صفحه کامپیوتر توسط گوشی، می توانید از آن روی کامپیوتر بهره ببرید. این ویژگی، WhatsApp Web نام دارد. پس از هربار استفاده از Whatsapp روی کامپیوتر، از حساب کاربری خود خارج شوید و یا به اصطلاح Log Out کنید تا صفحه Whatsapp شما روی کامپیوتر باز نماند.

افزایش امنیت Whatsapp با کنترل عکس پروفایل

برخلاف فیسبوک و اینستاگرام، همه کاربران می توانند در Whatsapp به شما پیام بدهند و یا عکس پروفایل شما را ذخیره کنند. برای جلوگیری از این کار به قسمت Privacy / settings مراجعه کرده، سپس بازدید کنندگان عکس پروفایلتان را از بین دو حالت No one و یا My Contacts انتخاب کنید.

افزایش امنیت Whatsapp در زمان سرقت دستگاه

در صورت گم شدن و یا به سرقت رفتن دستگاه، شما می توانید یک ایمیل برای تیم پشتیبانی Whatsapp ارسال کرده تا در غیرفعال کردن حساب کاربری تان به شما کمک کند.

افزایش امنیت Whatsapp با توقف نمایش Last Seen

با انجام این کار دیگر کاربران Whatsapp نمی توانند ببیند که شما آخرین بار در چه زمانی به Whatsapp وصل بوده اید. البته با فعال کردن این ویژگی شما هم نمی توانید Last Seen آن ها را ببینید، اما باز هم این کار به شما برای افزایش امنیت حساب تان کمک می کند.

افزایش امنیت Whatsapp با بررسی گروه ها

ممکن است به طور معمول به گروه های مختلف دعوت شوید و یا توسط دیگران به گروه خاصی اضافه شوید. مراقب باشید که در Whatsapp شماره تلفن شما با همه اعضا به اشتراک گذاشته می شود، پس قبل از ورود به گروه از سایر اعضای آن اطمینان حاصل کنید تا مورد هدف هکرها قرار نگیرید.

مشاهده دیگر مباحث مرتبط با Whatsapp وبسایت فارس گرافیک

لطفا به این محتوا امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

دسته بندی فروشگاه سایت

استفاده از امکان جستجو محتوای بیشتری در اختیار شما قرار خواهد داد.

دسته بندی وبسایت