Search
Close this search box.
آموزش ایجاد Saved Messages در Whatsapp
آموزش ایجاد Saved Messages در Whatsapp

درود بر شما کاربران گرامی و ارجمند فارس گرافیک، با آموزش ” ایجاد Saved Messages در Whatsapp ” که کاربردی و مهم است در خدمت شما ارجمندان هستیم تا بهره مند گردید.

متاسفانه پیام رسان Whatsapp بر خلاف تلگرام قابلیتی به نام Saved Messages در خود ندارد. در حالت پیش‌فرض نمی‌توانید برای داشتن یک فضای ذخیره‌سازی شخصی، به خودتان پیام بفرستید. واقعا محدودیت عجیبی است، مثل تمام محدودیت‌هایی که سال‌هاست در این پیام‌رسان می‌بینیم. اما آیا راهی برای ایجاد Saved Messages در این پیام رسان وجود دارد؟

بله، اما به روش های جالب و ساده. در این مطلب سه روش ارسال پیام به خود در Whatsapp را با شما کاربران گرامی آشنا می نماییم، تا با این کار بتوانید روی Whatsapp به عنوان یک فضای ذخیره‌سازی فایل و متن شخصی هم حساب باز کنید.

1- ارسال پیام از دفترچه تلفن گوشی

آموزش ایجاد Saved Messages در Whatsapp

این ساده‌ترین روش ممکن است. برای این کار باید در دفترچه تلفن گوشی، مخاطبی به اسم خودتان و شماره تلفن خود را در آن ذخیره کنید. سپس وقتی که وارد دفترچه تلفن گوشی شده و مخاطب را جستجو می‌کنید، زیر اسم و شماره تلفن‌تان نوشته شده گزینه‌ ای با نام – شماره تلفن Message – با یک لوگوی سبز Whatsapp کنار آن مشاهده می‌کنید.

آموزش ایجاد Saved Messages در Whatsapp

اشاره روی این گزینه پنجره چت با خودتان در Whatsapp باز می‌کند تا بتوانید از این به بعد پیام‌های شخصی‌تان را داخل آن ذخیره کنید. ضمنا پیشنهاد می‌کنیم با نگه داشتن انگشت روی این چت و فشردن آیکن سوزن ته گرد، چت را در بالای صفحه Pin کنید که برای دسترسی بهتر بالاتر از بقیه چت‌ها به نمایش در آید.

2- ارسال پیام به خود در Whatsapp به کمک WA.ME

آموزش ایجاد Saved Messages در Whatsapp

این روش نسبتا قدیمی در اصل برای ارسال پیام به کسانی که در دفترچه تلفن شما قرار ندارند استفاده می‌شود. اما برای ارسال پیام به خودتان هم می‌توانید از آن بهره بگیرید. برای این کار کافیست شماره تلفن + پیش‌ کد کشور را در لینکی به صورت https://wa.me/phonenumber جاسازی کنید.

توجه داشته باشید که شماره تلفن باید ده رقمی باشد. یعنی اگر خط همراه اول دارید، نوشتن 912 کفایت می‌کند و نیازی به وارد کردن 0 ندارید. ضمنا برای وارد کردن پیش کد ایران که 0098 است هم فقط کافیست 98 را وارد کنید.

با این روش هم به سادگی می‌توانید به خودتان پیام بفرستید. این روش برای مواقعی کاربرد دارد که مشغول استفاده از Whatsapp نسخه وب یا Whatsapp نصب شده در رایانه هستید.

روش سوم: ارسال پیام از طریق ساخت یک گروه شخصی

این روش نیز همچون روش های یاد شده آسان می باشد، Whatsapp در حالت پیش‌فرض اجازه نمی‌دهد که گروه 1 نفره بسازید. برای همین حتما باید با مشارکت یک نفر دیگر گروه خود را بسازید و سپس با حذف نفر دوم، آن را به گروه یک نفره تبدیل کنید.

آموزش ایجاد Saved Messages در Whatsapp

مراحل:

  1. در صفحه اصلی Whatsapp روی آیکن سه نقطه گوشه بالا و سمت راست اشاره کرده و New Group را بزنید.
  2. یک نفر را از فهرست مخاطبین انتخاب کنید. بهتر است این فرد یکی از دوستان نزدیک یا اعضای خانواده‌تان باشد تا با دریافت نوتیفیکیشن اضافه شدن و حذف از گروه سوءتفاهمی برایش پیش نیاید.
  3. گروه را بسازید.
  4. بعد از ساخت گروه، روی نوار ابزار اشاره کرده و به بخش نمایش اعضا بروید. حالا اینجا انگشت‌تان را روی نفر دوم نگه داشته و Remove را بزنید.

کار تمام است. حالا گروهی دارید که می‌توانید پیام‌های شخصی‌تان را برای ذخیره‌سازی در آن بفرستید. نکته قابل توجه اینکه همیشه می‌توانید با اضافه کردن افراد جدید به گروه، تمام فایل‌های ذخیره شده را به طور کامل با آن‌ها به اشتراک بگذارید.

مشاهده دیگر مباحث مرتبط با Whatsapp وبسایت فارس گرافیک

5/5 - (1 امتیاز)

2 پاسخ

    1. سلام و وقت بخیر
      دقیق متوجه منظور شما نشدیم
      بهترین راه این هست که یک گروه ایجاد کنید برای مثال یکی از مخاطبین رو عضو کنید و پس از عضویت حذفشون کنید، نام گروه رو به سیوینگ مسیج تغییر دهید و استفاده ببرید

دیدگاهتان را بنویسید

دسته بندی فروشگاه سایت

استفاده از امکان جستجو محتوای بیشتری در اختیار شما قرار خواهد داد.

دسته بندی وبسایت