Search
Close this search box.
آموزش کامل کار با دایرکت اینستاگرام
آموزش کامل کار با دایرکت اینستاگرام

درود بر شما کاربران گرامی و ارجمند فارس گرافیک، با ” آموزش کامل کار با دایرکت اینستاگرام ” که ساده و جذاب است در خدمت شما ارجمندان هستیم تا بهره مند گردید.

پیام رسان اینستاگرام یکی از محبوب ترین پیام رسان های دنیا می باشد، که بیش از یک میلیارد کاربر دارد،در اینستاگرام برای صحبت کردن با مخاطب خود باید در قسمتی به نام Direct به وی پیام دهید

دایرکت اینستاگرام یکی از جالب ترین امکاناتی است که در اپلیکیشن این پیام رسان قرار گرفته و با بروزرسانی متعدد در این زمینه، در حال تبدیل شدن به یکی از تواناترین ابزار‌های درون برنامه‌ای برای ارتباط کاربران است.

آشنایی با دایرکت و نحوه کار با آن

کاربران از طریق دایرکت اینستاگرام می‌توانند با دیگران در ارتباط باشند و برای یکدیگر پیام و محتواهای گوناگونی ارسال کنند. این قابلیت با استوری در این برنامه رابطه جالبی داشته و جواب دادن به استوری‌های کاربران مختلف در اینستاگرام هم توسط بخش دایرکت انجام می‌گردد.

آموزش کامل کار با دایرکت اینستاگرام

اگر به یاد داشته باشید، اپلیکیشن InstaMessage به منظور ارتباط کاربران در قسمت دایرکت توسط اینستاگرام راه اندازی شده بود تا کاربران مختلف درون برنامه را با هم در ارتباط نگه دارد. با رونمایی از قابلیت دایرکت، این ارتباط به شکل درون برنامه‌ای در اینستاگرام قرار گرفت.

نحوه کار با دایرکت اینستاگرام

برای بهره مندی از این قابلیت در اینستاگرام می‌توانید با اجرای برنامه، در صفحه اصلی بر روی آیکون دایرکت که به صورت یک فلش قرار گرفته، کلیک کنید. با این کار وارد صفحه دایرکت می‌شوید و از بخش Search می‌توانید نام حساب کاربری فردی را که می‌خواهید برایش پیام ارسال کنید، وارد کنید. با کلیک بر روی حساب کاربری مورد نظر وارد صفحه گفتگو می‌شوید و در جعبه موجود در پایین و سپس فشردن کلید Send می توانید پیام ارسال نمایید.

آموزش کامل کار با دایرکت اینستاگرام

راه دیگر پیام دادن به دایرکت افراد در اینستاگرام، این است که وارد صفحه مورد نظر شوید و در صورت فالو کردن آن شخص بر روی دکمه آبی رنگ Message کلیک نمایید. اگر که شخص را فالو نکرده‌اید، در صفحه شخصی وی بر روی دکمه سه نقطه و سپس گزینه Send Message کلیک کنید.

آموزش کامل کار با دایرکت اینستاگرام

نحوه ارسال عکس و کلیپ در دایرکت اینستاگرام

توسط دایرکت می‌توانید برای مخاطب مورد نظر، عکس و کلیپ ارسال نمایید. برای این کار باید زمانی که وارد بخش دایرکت مخاطب مورد نظر شده‌اید، بر روی آیکون عکس کلیک کنید و از طریق گالری، فیلم و عکس خود را ارسال نمایید. نکته مهم اینکه فیلم ارسالی شما باید کم‌تر از 15 ثانیه باشد.

آموزش کامل کار با دایرکت اینستاگرام

نحوه ارسال استوری از دایرکت اینستاگرام

ارسال استوری از دایرکت اینستاگرام به دو شکل می باشد. نخست اینکه استوری مربوط به خودتان را به شکل مستقل و تنها به منظور ارسال در دایرکت بسازید و دیگر این که استوری خود و یا دیگران را که به صورت عمومی آپلود شده از طریق دایرکت ارسال نمایید.

آموزش کامل کار با دایرکت اینستاگرام

برای این که استوری را به صورت مستقل ارسال نمایید، وارد صفحه دایرکت شده و بر روی آیکون دوربین آبی رنگ موجود در کنار جعبه چت کلیک کنید. با این کار صفحه مخصوص استوری اجرا شده و می‌توانید پس از ثبت استوری، آن را به شکل دایرکت ارسال نمایید. توجه داشته باشید استوری که از این روش ساخته می‌شود، پس از ارسال در دسترس‌تان نخواهد بود و تنها از وضعیت رسیدن و مشاهده شدن آن توسط مخاطب مقابل آگاه می‌شوید. برای ارسال استوری‌ که به صورت منتشر شده قرار گرفته، آن را باز کرده و سپس با کلیک بر روی آیکون فلش و انتخاب مخاطب مورد نظر، اقدام کنید.

آموزش کامل کار با دایرکت اینستاگرام

نحوه اشتراک گذاری پست ها از دایرکت اینستاگرام

یکی از چندین قابلیت‌ جالب اینستاگرام، قابلیت اشتراک گذاری پست‌ها توسط دایرکت است. برای این کار تنها ها نیاز است بر روی آیکون فلش موجود در بخش پایینی پست‌ها کلیک کرده و بعد از انتخاب مخاطب مورد نظر، پست را از طریق دایرکت ارسال نمایید.

آموزش کامل کار با دایرکت اینستاگرام

نحوه دریافت پیام از دایرکت اینستاگرام

دریافت پیام دایرکت نیاز به انجام کار پیچیده ای نداشته و در صورت داشتن پیام جدید در این برنامه، شما را از طریق نمایش اعلان آگاه می نماید. با باز کردن اینستاگرام به جای نمایش آیکون مخصوص آن، یک آیکون جدید با نمایش عدد قرار می‌گیرد. البته توجه نمایید، در صورتی که حساب کاربری شما به صورت شخصی بوده و فردی که برای شما پیام ارسال کرده از فالوورهای شما نباشد، در یک بخش جدید در بخش دایرکت با نام Request قرار می‌گیرد و شما با قبول نمودن آن، به شخص مقابل اجازه ارسال پیام را می‌دهید.

آموزش کامل کار با دایرکت اینستاگرام

نحوه بستن دایرکت خود برای دیگران

در صورتی که نمی‌خواهید کاربران ناآشنا بتوانند به شما پیام بدهند، باید حساب کاربری خود را بر روی حالت Private یا خصوصی قرار دهید. در این حالت با همان پیغام Request مواجه می‌شوید و با توجه به تصمیم‌تان می‌توانید آن را قبول نمایید و یا لغو کنید. راه دیگر برای این که جلوی دریافت پیام در دایرکت را بگیرید، بلاک نمودن یا مسدود نمودن مخاطب مورد نظر بوده که با کلیک بر روی آیکون سه نقطه در صفحه پروفایل مخاطب و انتخاب گزینه Block در دسترس شما است.

آموزش کامل کار با دایرکت اینستاگرام

نحوه غیرفعال سازی دریافت اعلان از دایرکت اینستاگرام

در صورتی که از دایرکت اینستاگرام پیام جدیدی برای شما ارسال گردد، از طریق نمایش آن در اعلان متوجه خواهید شد. اگر می‌خواهید قابلیت دریافت اعلان این بخش را غیرفعال کنید، وارد صفحه گفتگو دایرکت مخاطب مورد نظر شده و با کلیک بر روی آیکون i که در بخش بالایی رابط قرار گرفته، گزینه را Mute Notifications فعال کنید. با این کار در صورتی که مخاطب مورد نظر برای شما پیامی را از طریق دایرکت ارسال کند، هیچ اعلانی دریافت نمی‌کنید.

آموزش کامل کار با دایرکت اینستاگرام

نحوه حذف پیام دو طرفهِ پیام ارسال شده در دایرکت اینستاگرام

زمانی که پیامی را توسط دایرکت به اشتباه برای شخصی ارسال نموده اید، می‌توانید با نگه داشتن انگشت بر روی پیام و سپس انتخاب گزینه Unsend Message، پیام ارسال شده را حذف نمایید. با این کار پیام هم برای شما و هم برای مخاطب مقابل حذف می‌گردد. محدودیت زمانی برای استفاده از این ویژگی در اینستاگرام وجود ندارد.

آموزش کامل کار با دایرکت اینستاگرام

نحوه ایجاد گروه در دایرکت اینستاگرام

با این قابلیت خواهید توانست در اینستاگرام گروه‌های چند نفره ایجاد کنید و به چت با دیگران بپردازید. برای ایجاد گروه باید وارد بخش دایرکت شوید و از قسمت جستجو، مخاطبانی را که می‌خواهید در گروه باشند، انتخاب کرده و یک پیام ارسال نمایید. با این کار گروه توسط شما ایجاد شده و می‌توانید با افراد آن به چت کردن بپردازید.

آموزش کامل کار با دایرکت اینستاگرام

مشاهده دیگر مباحث مرتبط با اینستاگرام وبسایت فارس گرافیک

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

دسته بندی فروشگاه سایت

استفاده از امکان جستجو محتوای بیشتری در اختیار شما قرار خواهد داد.

دسته بندی وبسایت