Search
Close this search box.
دانلود اپلیکیشن Gradient
دانلود اپلیکیشن Gradient

درود بر شما کاربران ارجمند تارنما فارس گرافیک ، اپلیکیشن ” Gradient ” زیبا را برای شما گرامیان آماده نموده ایم تا بهره مند گردید.

مشاهده دیگر اپلیکیشن های تارنما فارس گرافیک

هنوز شش ماه از گل کردن اپلیکیشن Gradient در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی نگذشته که توسعه‌دهندگانش با ارائه قابلیتی جنجالی، یک بار دیگر محصول خود را بر سر زبان‌ها انداخته‌اند. اپلیکیشن Gradient حالا ادعا می‌کند که با به‌کارگیری الگوریتم‌های پیچیده هوش مصنوعی می‌تواند از روی چهره‌تان تشخیص بدهد که ریشه‌های نژادی شما متعلق به کدام کشورهاست.

اگر با گرادینت آشنا نیستید باید بگوییم این اپلیکیشن که در اصل یک ویرایشگر عکس با تمرکز روی قابلیت‌های هوش مصنوعیست، از اوایل پاییز امسال به خاطر ویژگی خاصی که همزاد سلبریتی شما را پیدا می‌کرد به ترند داغ شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد و پشتیبانی بعضی چهره‌های مشهور بین‌المللی هم شدیدا روی رشد آمار دانلود آن تأثیر گذاشت.

به طوری که گرادینت فارغ از تمام نگرانی‌هایی که در مورد هویت سازندگان و حریم خصوصی آن وجود داشت رکوردهای دانلود میلیونی را جابجا می‌کرد و در صدر فروشگاه‌هایی مثل اپ‌استور و گوگل پلی قرار می‌گرفت.

دانلود اپلیکیشن Gradient

و حالا با این که نگرانی‌ها در خصوص عملکرد مشکوک اپلیکیشن Gradient همچنان پابرجاست، تب قابلیت جدیدش کل شبکه‌های اجتماعی را فرا گرفته است. ویژگی جدید گرادینت با آنالیز یک تصویر پرتره به شما می‌گوید که شخص داخل تصویر متعلق به چه نژادهایی است. مثلا اگر تصویر رندومی از یک شخص را به آن بدهید، ممکن است نتیجه 45% ایرانی، 22% هندوستانی، 20% الجزایری و 13% مصری باشد.

حالا سؤال اینجاست که اپلیکیشن Gradient از کجا چنین چیزی را تشخیص می‌دهد؟

متاسفانه هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست. تنها چیزی که تا این لحظه می‌دانیم، اطلاعات اندک و مختصری است که از توسعه‌دهندگان اپ منتشر شده آن هم این که مبنای تمام قابلیت‌های ویژه گرادینت الگوریتم‌های پیچیده هوش مصنوعی هستند که طبیعتا سازنده تمایلی به لو دادن و از انحصار خارج کردن آن‌ها ندارد.

تشخیص قومیت و ریشه نژادی بر مبنای خصوصیات فیزیکی چهره کار بی‌سابقه‌ای نیست. حتی خودمان هم می‌توانیم با دیدن یک شخص چشم‌بادامی، دارای موهای بلوند یا چهره گندمگون، حدس‌های نزدیک به واقعیتی در مورد قومیت و ریشه نژادی‌اش بزنیم. اما واقعیت اینجاست که به نظر می‌رسد تشخیص‌های اپلیکیشن Gradient خیلی مبنای علمی و دقیق ندارد و جنبه فان و سرگرمی در آن پررنگ‌تر است. این موضوع را وقتی متوجه می‌شوید که با آپلود 4 عکس سلفی نسبتا یکسان از یک فرد، نتایج کاملا متفاوتی تحویل بگیرید.

بنابراین کاملا مشخص است که اپلیکیشن Gradient مثل بسیاری از ترندهای سال‌های اخیر، یک سرگرمی زودگذر است که بالاخره تب آن فروکش می‌کند اما نگرانی‌های متخصصان همچنان در مورد آن و اپلیکیشن‌های مشابهش پابرجا باقی می‌مانند

دانلود نسخه اندروید
دانلود نسخه ios

محیط اپلیکیشن

دانلود اپلیکیشن Gradient
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

دسته بندی فروشگاه سایت

استفاده از امکان جستجو محتوای بیشتری در اختیار شما قرار خواهد داد.

دسته بندی وبسایت