Search
Close this search box.
آموزش شناسایی فونت متن و عکس وبسایت‌ها
آموزش شناسایی فونت متن و عکس وبسایت‌ها

درود بر شما کاربران ارجمند تارنما فارس گرافیک ، آموزش ” شناسایی فونت متن و عکس تارنماها ” زیبا را برای شما گرامیان آماده نموده ایم تا بهره مند گردید.

مشاهده دیگر آموزش های تارنما فارس گرافیک

احتمالا به خاطر تعدد و البته شباهت زیاد بین فونت‌های مختلف است که تشخیص آن‌ها از همدیگر به کار سختی تبدیل شده و برای شناسایی انواع مختلف فونت‌ها به ابزاری بسیار بیشتر از تجربه نیازمند هستیم. شناختن فونت مورد استفاده در تارنما های مختلف و یا ایمیل‌ها، به خصوص برای افرادی که در کارهای روزانه‌شان ایمیل‌های زیادی می‌نویسند، طراحان سایت و یا نویسندگان تارنماها و مجلات مختلف می‌تواند اهمیت بیشتری داشته باشد.

خوشبختانه برای شناسایی فونت‌های مورد استفاده در تارنماها و صفحات مختلف وب نیاز به داشتن ابزار چندان پیچیده‌ای نیست و می‌توان این کار را با استفاده از افزونه‌های مرورگرها انجام داد.

What Font

آموزش شناسایی فونت متن و عکس وبسایت‌ها

این افزونه تا به حال بیش از یک میلیون دانلود در وب استور کروم داشته و می‌توانیم آن را یکی از بهترین افزونه‌ها برای شناخت فونت تارنماها به شمار بیاوریم. با وات فونت می‌توانید سریع و بدون نیاز به انجام هیچگونه کار اضافه‌ای فونت صفحه تارنمایی که در حال مشاهده‌اش هستید را شناسایی کنید.

برای اینکار کافیست پس از نصب افزونه روی آیکون آن کلیک کنید تا فعال شود. بعد با بردن نشانگر ماوس به روی متن مورد نظر، نام فونت در زیر نشانگر نمایش داده می‌شود. برای اینکه مشخصات دقیق‌تری از جمله خانواده فونت و سایز آن را هم مشاهده کنید روی همان متن مورد نظر کلیک کرده تا تمام اطلاعات فونت در پنجره‌ای کوچک برایتان به نمایش در بیاید.

آموزش شناسایی فونت متن و عکس وبسایت‌ها

اما یکی از امکاناتی که وات فونت را تقریبا منحصر به فرد می‌کند، قابلیت مشاهده همزمان جزئیات فونت‌های مختلف در یک صفحه است. این یعنی با کلیک روی فونت‌های مختلف، مشخصات و جزئیات همه آن‌ها در کنار هم نمایش داده می‌شوند و این یعنی می‌توانید آن‌ها را با هم مقایسه کنید.

دانلود افزونه WhatFont برای گوگل کروم

 

Fontface Ninja

آموزش شناسایی فونت متن و عکس وبسایت‌ها

اگر امکانات وات فونت نیازهای شما را برآورده نمی‌کند و به دنبال افزونه‌ای هستید که قابلیت‌های بیشتری در اختیارتان قرار بدهد می‌توانید افزونه Fontface Ninja را مدنظر داشته باشید. این افزونه در واقع می‌تواند در یک نگاه تمام فونت‌های صفحه را یکجا و به صورت لیست به شما نمایش دهد.

به این صورت در هر تارنمایی که هستید با کلیک روی آیکون افزونه، لیستی از تمام فونت‌هایی که در آن صفحه به کار رفته به شما نمایش داده می‌شود. اگر روی هر کدام از فونت‌ها کلیک کنید، پنجره‌ای باز می‌شود که در آن می‌توانید با تایپ کردن، پیش نمایشی از آن فونت را ببینید. علاوه بر این اگر فونتی مدنظرتان قرار گرفت و خواستید اطلاعات آن را برای بعدا داشته باشید می‌توانید در همان پنجره آن را بوکمارک کنید.

آموزش شناسایی فونت متن و عکس وبسایت‌ها

البته همچنان می‌توانید با بردن نشانگر ماوس روی متن مورد نظرتان از اسم و مشخصات فونت آن متن اطلاع پیدا کنید. در این زمینه البته فونت فیس کمی کندتر از وات فونت عمل می‌کند و کارایی و سرعت افزونه قبل را ندارد.

اما قابلیت منحصر بفرد فونت فیس در تشخیص فونت داخل عکس‌هاست که در بیشتر موارد عملکرد درستی از خود نشان می‌دهد. بعد از کلیک روی آیکون افزونه فونت فیس نینجا و فعال کردن آن، روی تصویر مد نظرتان کلیک می‌کنید و بعد از چند ثانیه نتیجه به شما نمایش داده می‌شود.

دانلود افزونه Fonts Ninja برای گوگل کروم

 

Font Scanner

آموزش شناسایی فونت متن و عکس وبسایت‌ها

فونت اسکنر افزونه دیگری است که با استفاده از آن می‌توانید تمام فونت‌هایی که در صفحه کروم به کار رفته را به صورت لیستی مشاهده کنید. بعد از به نمایش در آمدن لیست کافیست روی یکی از نتایج کلیک کنید تا تمام متن‌هایی که آن فونت را به کار برده هایلایت شوند.

روش کاربرد فونت اسکنر به گونه‌ای است که بهتر است آن را در کنار افزونه‌های دیگری مثل وات فونت یا فونت فیس نینجا استفاده کنید تا اطلاعات کامل تر و دقیق‌تری از فونت‌های به کار رفته در صفحه دریافت کنید.

آموزش شناسایی فونت متن و عکس وبسایت‌ها

دانلود افزونه Font Scanner برای گوگل کروم

 

What Font Is

آموزش شناسایی فونت متن و عکس وبسایت‌ها

با اینکه فونت فیس نینجا می‌تواند فونت داخل عکس‌ها را شناسایی کند اما احتمال اینکه پاسخ اشتباهی تحویل بگیرید زیاد است. بنابراین شاید بد نباشد ابزاری دیگر که برای شناسایی فونت عکس‌ها در صفحات وب طراحی شده هم دم دستتان داشته باشید. WhatFontIs افزونه‌ای است که می‌تواند این کار را با آپلود کردن تصویر در سرورهایش انجام دهد.

بعد از فعال کردن این افزونه، روی تصویر مدنظرتان کلیک راست کرده، آن را در سرورهای WhatFontIs آپلود کنید و بعد از طی کردن چند مرحله که شامل کمک کردن به افزونه در حوزه شناسایی حروف داخل تصاویر می‌شود، می‌توانید نتایج پیشنهادی آن را مشاهده کنید. با همه اینها البته ممکن است نتیجه کاملا درست و دقیق نباشد اما احتمال اینکه WhatFontIs بهترین پاسخ را به شما بدهد بسیار زیاد است.

آموزش شناسایی فونت متن و عکس وبسایت‌ها

دانلود افزونه What Font Is برای گوگل کروم

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

دسته بندی فروشگاه سایت

استفاده از امکان جستجو محتوای بیشتری در اختیار شما قرار خواهد داد.

دسته بندی وبسایت