Search
Close this search box.
آموزش عکاسی - شناخت نور در عکاسی

باسلام و درود خدمت شما کاربران فارس گرافیک . مدتی در پی این بوده ایم که مطالب و آموزش های عکاسی نیز در سایت بگذاریم تا عزیزان عکاس یا کسانیکه علاقه به عکاسی دارند بتوانند از سایت نهایت استفاده را ببرند . در پست اول از آموزش عکاسی به شناخت نور در عکاسی و لنز دوربین نیم نگاهی می اندازیم . در ادامه با ما همراه باشید .

شناخت نور در عکاسی

وقتی صحبت از یادگیری و آموزش عکاسی باشد، بسیار خوب است که اطلاعات بیشتری در مورد نور، لنز و مسائل مربوط به آن کسب کنیم. واژه photography به معنای عکاسی برآمده از یک واژه یونانی به معنای طراحی با نور است. بنابراین بسیار مهم است به خاطر داشته باشیم، نور مهم‌ترین ابزار هر عکاس است.

نور در عکاسی

اشعه‌های نور

نور بخش قابل رویت طیف الکترومغناتیسی است که طیف آن از قرمز (ضعیف‌ترین) تا بنفش(قوی‌ترین) طیف متفاوت است. پرتوهای نوری با چشم غیر مسلح به خوبی قابل رویت نیست. به همین خاطر نور خورشید که شامل همه نور‌های طیف هست به صورت سفید دیده می‌شود. از سوی دیگر هم سیاه به معنای عدم وجود هر رنگی است. وقتی ما منشوری را جلوی طیف نور سفید قرار دهیم با شکست نور تمام رنگ‌های طیف قابل دیدن است. اگر چه درک آن شاید سخت به نظر بیاید ولی این مسئله را همه ما در علوم ابتدایی مطالعه کرده‌ایم.

نور در عکاسی - آموزش عکاسی

لنز دوربین

لنز های دوربین هم تقریبا کاری مشابه منشور انجام می‌دهند و طیف نوری را به راحتی می‌شکنند.
لنز دوربین به صورت ماده شفاف یا قالب دار (شیشه یا پلاستیک) است که اشعه های نوری را برای شکل دادن به تصویر به صورت یک تششع در‌می‌آورد. لنز برای ایجاد تصویر، نور را روی سنسور دوربین دیجیتال متمرکز می‌کند. لنزها به دو دسته اپتیکال و لنزهای عکاسی تقسیم می‌شود.

لنز دوربین

به وجود آمدن یک تصویر

وقتی شعاع نور وارد لنز می‌شود، با وارد شدن پرتو، لنز آن را می‌شکند و به همان شیوه از لنز خارج می‌شود. به دلیل شکل هندسی لنزها، پرتوهای نور می‌توانند شکل بگیرند و به این ترتیب تصاویر را تشکیل می‌دهند. بنابراین وقتی یک لنز را در مقابل هر پرتوی نور قرار می‌دهیم لنز آن نور را شکسته و به آن شکل می‌دهد.

فوکوس کردن در دوربین به سادگی شامل حرکت لنز به جلو یا عقب است تا زمانی که تمام پرتوهای موجود از سوژه در دوربین در یک نقطه متمرکز شود که آن نقطه سنسور دوربین است.

فوکوس کردن با دوربین

شاید موکاپ عکاسی زیر را نیز دوست داشته باشید:

دانلود موکاپ گرفتن عکس با دوربین

امیدوارم تا اینجای آموزش راضی باشید به دلیل مطالب زیاد و فرار در سایتهای دیگر ما سعی میکنیم خلاصه ای از تیتر ها را ذکر کنیم تا به مباحث زیبای عکاسی برسیم . در پست بعدی راجب راهنمای خرید دوربین عکاسی خوب صحبت میکنیم با ما همراه باشید .

لطفا به این محتوا امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

دسته بندی فروشگاه سایت

استفاده از امکان جستجو محتوای بیشتری در اختیار شما قرار خواهد داد.

دسته بندی وبسایت