Search
Close this search box.
پیش فروش بلیط قطار

قطار یکی از گزینه‌های حمل و نقل و رفتن به سفر است که ویژگی‌ها و امکانات بسیاری دارد. سفر با قطار این اجازه را به شما می‌دهد که از مناظر در مسیر دیدن کنید و لذت ببرید، البته که این امکان را در سفر با ماشین شخصی هم دارید، اما خستگی سفر با ماشین شخصی و قطار کاملا متفاوت است و در سفر با ماشین شخصی شما احتمالا روز اول سفر را به خاطر خستگی از دست می‌دهید؛ این در حالیست که قطار این مشکل را برای شما پیش نمی‌آورد. در واقع در سفر با قطار هر وقت خسته شوید، با کمی قدم زدن در راهرو بین کوپه‌ها، حال بهتر می‌شود.

امنیت سفر با قطار نیز نسبت به دیگر وسایل حمل و نقل بسیار بیش‌تر است و احتمال حوادث در این نوع سفر کم‌تر از سفر با هواپیما و … است. همچنین قیمت بلیط قطار نیز از بلیط هواپیما و … نیز کم‌تر است و سفری اقتصادی‌تر را برای شما به دنبال دارد. شاید بگویید که بلیط اتوبوس ارزان‌تر است، اما امکانات قطار را در نظر بگیرید، به نسبت امکاناتی که در سفر با قطار دارید، قیمت بلیط قطار بسیار معقول و منطقی است. پس اگر قصد سفر دارید از بخش فروش بلیط قطار از یکی از سایت‌های اینترنتی معتبر مانند علی بابا می‌توانید سفری مطمئن و ارزان را تجربه کنید.

همه این مزیت‌ها در کنار قیمت بلیط قطار که با جیب اکثر قشرها هماهنگ است، تقاضا برای خرید بلیط قطار را بالا می‌رد. درست است که روش‌های آسانی این روزها برای رزرو بلیط قطار وجود دارد و شما می‌توانید با مراجعه به سایت‌های خرید اینترنتی بلیط قطار، به راحتی بلیط قطار خود را برای مقصد و زمان دلخواه‌تان تهیه کنید؛ اما شاید همیشه برای زمان مورد نظرتان یا بلیط قطار شرکت ریلی خاصی که مد نظر دارید، پیدا نکنید.

این اتفاق بیش‌تر در زمان‌هایی رخ می‌دهد که زمان سفر شما در ایام تعطیل یا زمان‌هایی باشد که بیشتر افراد همان زمان را برای سفر انتخاب کرده‌اند، یا مقصد شما شهری پرطرفدار برای سفر باشد، مثل شهر مشهد در ایام تعطیل یا مناسبت‌های مذهبی. راه حلی که از سوی شرکت‌های ریلی برای حل این مشکل پیش بینی شده است، پیش فروش بلیط قطار است. شرکت‌های ریلی برای تاریخ‌های خاص یا مسیرهای پرطرفدار و پرتردد، در زمان معینی که از قبل اعلام می‌شود، اقدام به پیش فروش بلیط قطار می‌کنند.

حالا تصور کنید که زمان پیش خرید فرا رسیده و شما باید برای خرید بلیط قطار اقدام کنید. اگر قرار باشد به آژانس‌ها و شرکت‌های فروش بلیط بروید، باید علاوه بر این‌که در شلوغی و ترافیک خیابان‌ها خود را به آن آژانس‌ها برسانید، ساعت‌ها نیز در صف‌های طولانی منتظر بمانید و در آخر هم نمی‌توانید مطمئن باشید که حتما بلیط قطار مورد نظرتان را می‌توانید تهیه کنید یا خیر؛ اما به جای همه این تلاش‌ها و دردسرها می‌توانید با یک مراجعه راحت و بی دغدغه به سایت‌های خرید اینترنتی بلیط قطار،  به سهولت قیمت بلیط قطارها را چک و اقدام به رزرو بلیط قطار برای تاریخ و مقصد مورد نظرتان کنید. ضمنا شما در این مرحله می‌توانید قطارهای مختلف با قیمت‌هایشان را هم با هم مقایسه کنید.

فروش بلیط قطار

مراحل رزرو بلیط قطار در پیش فروش هیچ فرقی با رزرو اینترنتی بلیط قطار در حالت عادی ندارد، اگر قبلا تجربه این کار را داشته‌اید، می‌دانید که با مراجعه به یک سایت معتبر و ثبت‌نام در آن، به راحتی می‌توانید با انتخاب مبدا و مقصد و بعد از دیدن قیمت بلیط قطار و تاریخ و زمان حرکت آن، بلیط قطار خود تهیه کنید. اطلاعات هویتی افراد و مسافران را طبق اطلاعات شناسایی‌شان وارد کنید و مطمئن شوید که اطلاعات هیچ مغایرتی در اطلاعات وارد شده و اطلاعات اصلی نیست.

همه امکاناتی که در رزرو بلیط قطار در حالت عادی دارید، در پیش خرید بلیط قطار نیز برای شما وجود دارد؛ گزینه‌های مانند دربست کردن کوپه را می‌توانید در پیش خرید بلیط قطار هم انتخاب کنید و بعد از خرید و رزرو، در زمان مشخص شده به راه آهن بروید. حالا دیگر فقط باید از سفر لذت ببرید و راحت به سمت مقصد حرکت کنید.

البته تعداد صندلی‌هایی که می‌توانید در پیش خرید بلیط قطار رزرو کنید، محدودتر از حالت عادی است و شما باید این سقف را در نظر بگیرید و بر همان اساس برنامه‌ریزی کنید. این سقف هجده صندلی است که می‌توانید آن را در کوپه‌های سه نفره یا چهار نفره تقسیم و رزرو کنید.

پس اگر برنامه سفر دارید و روش رسیدن به مقصد را نیز قطار در نظر گرفته‌اید، باید با برنامه‌ریزی جلو بروید. اگر زمان سفر شما در ایام شلوغ و پر سفر است، حواس‌تان به پیش فروش بلیط قطار باشد تا بتوانید بلیط مورد نظر خود را تهیه کنید. با این کار، از سفری بی‌دردسر در زمان دلخواه، مطمئن خواهید شد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

دسته بندی فروشگاه سایت

استفاده از امکان جستجو محتوای بیشتری در اختیار شما قرار خواهد داد.

دسته بندی وبسایت