Search
Close this search box.
مصاحبه با طراح گرافیک زهره رزمی

با سلام خدمت تمامی بازدید کنندگان و علاقه مندان گرافیک در این بخش از سایت فارس گرافیک سعی داریم با مصاحبه با طراحان گرافیک بخشی از بیوگرافی ، نمونه کار و تجربیات این عزیزان را در اختیار شما قرار دهیم درواقع هدف این بخش دیده شدن و حمایت از طراحان فارسی زبان می باشد.

اینبار در خدمت زهره رزمی هستیم از بانوان طراح خوش فکر و خوش سلیقه ، ایشون از نظر بنده یک دانشجوی گرافیک با اراده و با احساس در کار می باشند که در گوشه کناری از ایران درحال فعالیت و رسیدن به پیشرفت هستند و در طراحی لوگو و تصویر سازی مهارت خوبی دارند. عقیده ایشان بیشتر بر سبک های مینیمال و شیک می باشد و اکثر کارهای تبلیغاتی ایشان نیز بر همین سبک می باشد .از آنجایی که هدف سایت دیده شدن و حمایت از طراحان فارسی زبان می باشد ، خانم رزمی اگر جزو کسانیکه زیاد دیده نشدند ولی از یکی از بهترین هاست که بدون حمایت و با اراده خود در گرافیک به دنبال پیشرفت و هدف خود می باشد.

در ادامه با ما همراه باشید…


?در ابتدا لطفا بیوگرافی كاملي از خود و سوابق كاريتان را شرح نماييد.
زهره رزمی
متولد ۳۰آذر۱۳۷۷
محل تولد در شهرستان کازرون از استان فارس
از کودکی به نقاشی و هنر علاقمند بودم و از همان زمان رویای هنرمند شدن در سر داشتم و همچنان برای رسیدن به این رویا و هدف در تلاشم.
انتخاب رشته من گرافیک بود و از هنرستان تا به الان پیگیر این حرفه هستم.در سال 95 وارد دانشگاه دولتی دختران شیراز شدم و از ترم سه دانشگاه بشدت پیگیر گرافیک از راه های مختلف شدم و استادانی داشتم که حتی یک بار هم ملاقاتشون نکرده بودم و شب و روز بدون اندکی استراحت کار میکردم و تا الان هم ادامه دارد…
تابستان 96 مشغول کار در چاپخانه ای شدم که فقط سه روز در اونجا کار کردم!
ترم چهار کاردانی وارد کانون تبلیغات پارس نگار شیراز شدم و از آنجا دوران جدیدی از زندگیم آغاز شد…خوشبختانه اونجا زمان استارت پیشرفتم شد و شخصیت های قابل احترامی اونجا بودن و ارتباط با اونها همچنان ادامه دارد…پس از پارس نگار وقفه ای در کار بوجود اومد ،حدودا سه ماه…
ترم یک کارشناسی در شرکت مواد غذایی در شیراز مشغول کار شدم و برند جدیدشون توسط من طراحی شد (آزیل) . پس از شرکت مواد غذایی وارد آژانس تبلیغات بارکد شیراز شدم و تا الان مشغول هستم…تقریبا یک سال و نیم هست که رویای استودیو سبز رو دارم و با قدرت پیگیر این استودیوهستم.

?چه شد که به دنیای گرافیک علاقه مند شدید ؟
بنظرم هنر یعنی زندگی
گرافیک هنر رو کاربردی میکنه
و به جهت اینکه گرافیک بسیار گسترده هست و با مفاهیم سروکار داره و همچنین باعث به حرکت درآوردن همزمان ذهن و دستم میشه واقعا برام جذاب و دوست داشتنیه…قطعا نیمی از علاقمم درونیه و ممکنه حتی دلیل براش نداشته باشم.

?اکنون در چه زمینه هایی از گرافیک بیشتر کار میکنید و به کدام نرم افزارها تسلط دارید؟
در زمینه لوگو و تصویرسازی
من به عنوان گرافیست هر دو نرم افزار ایلاستریتور و فتوشاپ رو به یک اندازه بلدم،نمیتونم بگم رو کدوم نرم افزار مسلط ترم.کنار تصویرسازی تازگیا وارد دنیای کارکترسازیم شدم و حتما پیگیری میکنم.

?به چه سبکی از طراحی بیشتر علاقه دارید؟ درواقع تصویر سازی رو بیشتر میپسندید یا لوگو؟
خب دوست ندارم بین این دو یکیو انتخاب کنم چون هر دو بشدت مورد علاقه من هستن ولی اینو میتونم بگم که گاها در زمان خلوت فکریم تصویرسازی میکنم که البته با نقاشی انتزاعی درگیره.

?گالری تصاویرزهره رزمی :

?دغدغه و هدف اصلی شما در زمینه گرافیک چیست؟
راه اندازی استودیو سبز، تقویت بیزینس گرافیک در حداقل منطقه خودمون، بوجود آوردن شرایط بهتر کاری برای طراحان گرافیک، قانون مند کردن کار طراحان و کلا بوجود آوردن شرایط خوب از نظر تکیه گاهی مالی برای همکارام.

?درمورد استودیو سبز یکم برامون توضیح می دهید؟
قبل از استودیو سبز با اسم زهره رزمی پیگیر کارها بودم…در همان زمان من بشدت به رنگ سبز به خاطر مفهومش علاقمند شدم،مفهوم درونی و روح و روانی بر ذهنم داشت.
مفهوم رشد وشکوفایی …این دوتا مفهوم خیلی برام ارزشمنده چون همواره در تلاشم چه در حیطه کاریم و چه از نظر فکری و اعتقادی رشد کنم و شاید مقدمه این تفکر بخاطر آشناییم با یه استاد خوب بود…
مثل بوته ای که در سخت ترین شرایط رشد میکنه و به درختی قدرتمند تبدیل میشه که ثمراتش بسیار دلبر و بینظیرن.
استودیو سبز دارای بخش تبلیغات گرافیکی،عکاسی و برنامه های تولیدی هست که این برنامه ها باید قبل از ذکر کردن مورد پیگیری و برسی قرار بگیرن.
بخش گرافیکی و برنامه های تولیدی بر عهده خودم هست و بخش عکاسی بر عهده خواهرم زینب رزمی هست که ناگفته نمونه که جفت دوقلو بنده هستن و هم رشته با منن و علاقمند به عکاسی و پیگیر این حرفه هستند.
استودیو هنوز رسما شکل نگرفته ولی بزودی خبرای خوبی ازش شنیده میشه.

?به عنوان یه دانشجوی گرافیک نظرتون درمورد این رشته در دانشگاه چیست؟
☘به عنوان کسی که این حرفه رو در دانشگاه گذرونده بدور از تعارف اصلا راضی نیستم و اگر یک زمانی تصمیم داشتم مدرک تحصیلیم رو بالا ببرم الان پشیمونم.
چه در دانشگاه دولتی و چه در دانشگاه غیر انتفاعی من نتیجه ثمربخشی رو ندیدم و قبلا ذکر کردم که استادانی داشتم که تا بحال ندیدمشون!
این استادا استاد دانشگاه نیستن،استاد واقعین!البته ناگفته نماند که تعدادی از اساتید دانشگاه هستن که آشنایی باهاشون افتخار بود.

?منظورتون از استاد خارج از دانشگاه چیه؟ دوره رفتید؟ یا از طریق فضای مجازی؟
☘از طریق فضای مجازی و دیدن کارهاشون گاهی سوالاتی رو مطرح میکردم و سعی داشتم که باهاشون ارتباط برقرار کنم …استادامو از طریق صفحه اینستاگرامشون پیدا میکردم و اون زمان که خیلی بی تجربه بودم همراه با تلاشهای شبانه روزیم نکته های کلیدیشون برام ثمربخش بود .

میتونیم چند نمونه از طرح های اولیتون رو به نمایش بگذایم؟ بله حتما

?معمولا شما چگونه انگيزه‌ ى كار كردن را در خودتان تازه نگه می‌دارید؟
☘با فکر کردن به استودیو سبز،شخصیت سبز، آینده و زندگی سبز

?برای طراحی هاتون آیا از منبع خاصى الهام می گیرید؟ ☘گرافیست خوب کسیه که همیشه در حال بروز رسانی خودش باشه همیشه کارهای همه هنرمندارو میبینم از طریق صفحات اینستاگرام.

?به نظر شما چه چیزی یک طرح را خاص و عالی میکنه؟
☘اول از اجرای تمیز و ظرافت کاری و پرداختن به جزئیات ، دوم سبک هنرمند
البته این دو باید همزمان بکار گرفته بشن.

?سبک هنرمند ؟
☘بله ، سبک هنرمند یعنی حس ، خط و فرمِ فکرِ زادهِ شخصیت درونی طراح گرافیک باشه و جز طراح این توانایی مگر با کپی در کسی نباشه.

?شما می توانید یک نمای کلی از روند طراحی لوگوی خود را برای ما شرح دهید؟
☘ پس از دریافت سفارش اگرحتی بنا باشد که مثلا سه روز دیگر استارتشو بزنم ذهنم بشدت درگیر این لوگو خواهد بود.
درا بتدا یک سری توضیحات و سوالات رو برای خودم مینویسم،هدف لوگو و بریف های مربوط بهش…
بعد از اینکه توجیه شدم میرم سراغ اتود زدن و اونقدر اتود میزنم که به نتیجه دلخواه برسم.گاها یک ماه هم برای یک لوگوی خوب وقت گذاشته ام…

نمونه کارهای لوگو زهره رزمی :

?برای طراحی ، قوانین ذهنی و هنری خود شما مهم تراست یا رضایت مشتری؟ ☘بنده عقیده ام اینه که قوانین ذهنی و هنریم جوری باشه که مورد پسند مشتری واقع شه…ممکنه مشتری با این وجود از کار ناراضی باشه ولی منِ طراح به عنوان طراحی که تجربه داره و حرفه شو گذرونده باید بلد باشه مشتری رو متقاعد کنه که کار انجام شده به صلاح مشتری هست و تابه حال نشده مشتری ناراضی باشه.

?از کدام طرح و پروژتان بیشترین حس رضایت را دارید؟
☘جدیدا لوگو لیلی(ترکیب فارسی و لاتین)
و یسری کارکترسازیام که در آژانس تبلیغات بارکد انجا شده و در پیج استودیو سبز موجود نیست.

?مهمترین خصوصیات بصری یک لوگو از نظر شما چیه؟
☘ساده گرایی ، مفهوم نمایی و تکنیک اجرایی(دست آزاد،ایجاد افکت و جلوه های بصری متفاوت در لوگو های مختلف)

?در طراحی لوگو به نظر شما خلاقیت مهم تر است یا اصول کار چرا؟
☘خلاقیت
چون خلاقیت و عجیب بودن کار باعث میشه در ذهن مخاطب بمونه.

?در نمونه کارهاتون تصویر سازی های خاصی هم مشاهده میشد درمورد شون توضیح می دهید؟ ☘اکثرا خانمی هستن که رو به آسمون و با حس زیاد داره یسری کارارو انجام میده معمولا این خانم درگیر قلب و ذهنه و به قلبش احترام میذاره و سعی میکنه قلبا و از روی عقل کاراشو پیش ببره،یعنی مورد علاقه هاشو آگاهانه دنبال کنه،اکثرا نمایی از چهره خودم هستند ، درواقع صورت انتزاعی چهره من هستند،عادت دارم که انتزاع و تصویرسازیو درهم کنم تا تصویرسازیام حس درونی و احساسی بگیره و از خطوط نرم و سیال و المان برگ استفاده کنم که آرامبخش روح هستند …ناگفته نمونه که اون تصویرسازیای تو پیج رو که مشاهده کردید طبق متن طراحی شدن  ولی سعی شده که با این وجود بیانگر درونم باشن.

نمونه کارهای تصویر سازی زهره رزمی :

?برای طراحی کاراکترها ایا از منبع خاصی استفاده میکنید؟
☘منبع خاصی که نه ولی چهره اطرافیام تو ذهنم نقش بسته و گاها به اطرافیام شباهت دارن البته منهای اونایی رو که از چهره افراد طراحی شدن.

?در حال حاضر به طور متوسط روزانه چه قدر وقت خود را به گرافیک اختصاص میدهید؟
☘اگه بخوایم میانگین بگیرم من فقط پنج ساعت در روز میخوابم ، یا مشغول طراحیم یا ذهنم درگیر آن هست.

?خانواده و دوستان شما از اینکه وقت زیادی را صرف کارتون میکنید ، ناراحت نیستند؟ و از شغل شما راضی هستند؟

☘از اینکه وقت زیاد میذارم انتقاد میشنوم ولی با شغلم مشکلی ندارن.
خانواده یعنی پدرو مادرم واقعا با اینکه من بیشتر وقتمو برا کارام صرف میکنم بشدت پیگیر ما هستن و برای موفقیت بیشترمون همچنان در تلاشن…من حتی چندین بار به دوستانم گفتم که هیچکس جز پدرو مادرو خونواده م برام مهم نیستن…دوستانم شاهد این جمله من هستن.?میتونم به جرئت بگم که نیمی از تلاشام برا استودیو سبز سربلند کردن خانواده م هست?

?اگر دوباره بدنیا بیای بازم میای سمت گرافیک؟
?بله صد در صد من قلبا گرافیک رو دوست دارم

?اگه پسر بودی موفق تر میشدی؟ (تو ایران و در ضمینه گرافیک)
?نه،همین الانم به مرز موفقیت نزدیکم.

?این کلماتو توصیف کن:
خانواده:منبع آرامش
عشق:سبز:رشد و شکوفایی و هم قدم،ادامه مسیر و موفقیت ،نگهبان احساس
هنر:مهربانی خدا
حسادت:کند ذهنی
بزرگترین استاد:اراده ام

?چه توصیه و پیشنهادی برای پیشرفت افراد تازه کار دارید؟
☘اراده
در ابتدای کار هر انتقادی میشنوید رو حتما اعمال کنید و سعی در رفع مسئله داشته باشید چون به نفع شماست،شعار نیست،حقیقت محضه.

?چه درخواستی از مردم / مسئولین و … دارید :  (‌میتونید گله ای اگر از مردم دارید یا نسبت به برخی طراحان یا مسئولین و … بیان کنید ) ☘مهمترین ابزارهای کارمون بشدت گرون هستن
ازطراحانی گله دارم که حاضرن بازار کار خودشونو خراب کنن و با قیمت خیلی پایین کار کنن یا اعتقادی به مشاوره دادن به مشتری ندارن و طرح لایه باز آماده به مشتری ارائه میدن…
خطاب به اون نفراتیکه خودشونو طراح میدونن ولی از کار بقیه کپی میگیرن : با فکر خودتون درآمد کسب کنید.

?راه های ارتباطی:

پیج اینستاگرام: zohrehramzii
آی دی تلگرام: sabz_studio
پیج هایی که نمونه کار من در آن قرار گرفته است :
shiraz.parsnegar
ads.barcode

?نظر شما در مورد فارس گرافیک :
من تازگی با این تیم و سایت آشما شدم و بنظرم هدف خوبی رو دنبال میکنن. با آرزوی موفقیت برای دست اندرکاران فارس گرافیک.?

باتشکر از شما خانم رزمی که وقت خودتون رو دراختیار ما گذاشتید 🙂

دیگر مصاحبه های این سایت را در این بخش می توانید ببینید: خانه طراحان

امیدوارم که از این گفت و گو لذت برده باشید چنانچه پیشنهاد یا انتقادی نسبت به انجام مصاحبه ها دارید در بخش دیدگاه های همین پست یا قسمت (تماس با ما) با فارس گرافیک در ارتباط باشید

4/5 - (2 امتیاز)

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

دسته بندی فروشگاه سایت

استفاده از امکان جستجو محتوای بیشتری در اختیار شما قرار خواهد داد.

دسته بندی وبسایت