Search
Close this search box.
موکاپ چیست و چه کاربردی دارد؟

موکاپ چیست و چه کاربردی دارد؟

درود خدمت کاربران وبسایت فارس گرافیک . در این پست از سایت قصد داریم توضیح بدیم موکاپ چیه و اصلا چه کاربردی داره و نحوه استفاده از آن ها چگونه است پس در ادامه با ما همراه باشید:

موکاپ چیست؟

قالب های گرافیکی آماده میباشد که در موضوعات و شکل های متفاوت هستند فرمت آن ها PSD می باشد که می توان از آن ها در امور طراحی به شکل های مختلف و برای کار هایی مثل نمایش لوگو ، تابلو و… استفاده کرد.
طراحان برای پیش نمایش پروژه های خود از موکاپ ها استفاده میکنند تا بتوانند بر روی مشتری خود تاثیر بیشتری بگذارند و در عین حال بتوانند به حالتی سه‌ بعدی و واقع‌ گرایانه از آن‌چه مشتری پس از چاپ اثر با آن مواجه خواهد بود برسند.طبق گزارشات مشتریان وقتی نمونه های کار خود را به این شکل مشاهده میکنند رضایت بیشتری نسبت به کار دارند.

کاربرد موکاپ ها:

از موکاپ ها برای پیش نمایش طرح هایی چون:

  • کارت ویزیت
  • وبسایت
  • تراکت
  • اوراق
  • ست اداری
  • و…

آموزش استفاده از موکاپ:

در اکثر موارد استفاده از موکاپ به همین صورت است. ابتدا فایل PSD مورد نظر خودتان را در نرم افزار فتوشاپ وارد کنید در قسمت لایه ها ، لایه اسمارت آبجکت را پیدا کنید. معمولا طراح برای راهنمایی لایه اسمارت آبجکت را اسم هایی مثل Add logo here ، Logo Here یا… میگذارد اما اگر نتوانستید لایه را پیدا کنید تصویر زیر را ببینید:

Smart Object

در تصویر یک لایه Smart Object مشاهده میکنید که یک علامت کوچک در کنار خود دارد و با استفاده از همین علامت میتوانید لایه های اسمارت آبجکت را تشخیص دهید.
سپس با دو بار کلیک بر روی لایه  Smart Objct میتوانید لوگو و… خود را جایگزین کنید و Ctrl + S بزنید تا تغییرات را مشاهده کنید.

 

امیدوارم این آموزش برای شما کاربردی باشه

اگر سوالی داشتید در قسمت نظرات همین پست بپرسید

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

دسته بندی فروشگاه سایت

استفاده از امکان جستجو محتوای بیشتری در اختیار شما قرار خواهد داد.

دسته بندی وبسایت