Search
Close this search box.
آشنایی با محیط کار فتوشاپ
آشنایی با محیط کار فتوشاپ

درود بر شما کاربران گرامی وبسایت فارس گرافیک، با مطلب ” آشنایی با محیط کار فتوشاپ ” در خدمت شما ارجمندان هستیم تا بهره مند گردید.

آشنایی با محیط کار فتوشاپ

مفهوم و اجزا و محیط کار
ظاهر و فضای کاری نرم افزار فتوشاپ که در اصطلاح Interface و Work Space نام دارد، یکی از ویژگی های بارز این نرم افزار در زمینه طراحی محیط کار برای کاربر محسوب می شود. ابزار، رنگ ها، منو ها،پنل ها و… به گونه ای سازماندهی شده اند که راحتی و در عین حال بهترین کارایی را داشته باشند.

این نرم افزار دست کاربر را نیز در زمینه نظم دهی و تنظیمات مورد نظر در فضای کاری نرم افزار، باز گذاشته است و کاربر می تواند با توجه به گرایش کاری و نیاز های حرفه ای خود، اقدام به چیدمان و تنظیم صفحه نمایش نماید. بخش های گوناگون محیط کاری نرم افزار با نام های گوناگونی شناخته می شود که در ادامه با آن ها آشنا می شویم.

دانلود ادوبی فتوشاپ 2020

تصویر زیر اجزای محیط کاری فتوشاپ را نمایش می دهد.

آشنایی با محیط کار فتوشاپ

اجزاء محیط کار

نوار منو (Menu Bar) : یک منوی سازماندهی شده که بر اساس کارهایی که انجام می دهند دسته بندی شده اند.

آشنایی با محیط کار فتوشاپ

نوار تنظیمات (Option Bar) : هر ابزار، قابلیت های متغیر و تنظیمات ویژه خود را دارد.با انتخاب هر یک از این ابزار ها،این تنظیمات در میله ای به نام Option Bar ظاهر شده و کاربر می تواند بر خصوصیات ابزار، مانند اندازه، غلظت، شکل عملکرد و … کنترل داشته باشد.

آشنایی با محیط کار فتوشاپ

نوار ابزار (Tool Bar) : شامل مجموعه وسیعی از ابزار های فتوشاپ به علاوه رنگ Foreground یا زمینه، رنگ Background یا پس زمینه و خصوصیات دیگر می باشد.

آشنایی با محیط کار فتوشاپ

پنجره سند (Document Window) : پنجره ای است که سند یا فایل جدیدی که طراحی روی آن انجام می شود را، در بر می گیرد.

آشنایی با محیط کار فتوشاپ

فضای طراحی (Active Image Area) : پنجره سند حاوی Active Image Area می باشد (قسمت سفید رنگی که نشان داده شده). این همان قسمت یا صفحه ای است که طراح در آن طراحی می کند.

آشنایی با محیط کار فتوشاپ

پالت تاریخچه (History) : به طور دائم تمام تغییراتی که درون سند انجام می شود را Update می کند. می توان برای برگرداندن یا لغو کردن مراحل قبل از آن استفاده کرد – Undo

آشنایی با محیط کار فتوشاپ

پالت رنگ (Color Palette) : لوحی که برای انتخاب رنگ Foreground و Background، هنگام نقاشی کردن، رنگ کردن و یا رسم کردن استفاده می شود.

آشنایی با محیط کار فتوشاپ

پالت لایه ها (Layer) : اگر فتوشاپ را یک همبرگر بزرگ تصور کنید، لایه ها می توانند طبقه ها و موادی باشند که در آن قرار دارند. لایه ها در فتوشاپ به شما اجازه می دهند تا در یک صفحه طراحی کار کنید و اجازه می دهد تصاویر و سایر اجزا طراحی روی یکدیگر یا زیر یکدیگر باشند. این یک نگاه کوتاه و گذرا بود به اینکه قسمت های داخلی فتوشاپ چه شکلی دارند.

آشنایی با محیط کار فتوشاپ

مشاهده دیگر آموزش های فتوشاپ وبسایت فارس گرافیک

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

دسته بندی فروشگاه سایت

استفاده از امکان جستجو محتوای بیشتری در اختیار شما قرار خواهد داد.

دسته بندی وبسایت