Search
Close this search box.
آموزش عکاسی از طبیعت

آموزش عکاسی از طبیعت

آموزش عکاسی از طبیعت

سلام خدمت تمامی کاربران فارس گرافیک . دراین پست از سایت به آموزش عکاسی از طبیعت میپردازیم . یکی از ژانرهای پرطرفداری که امروزه نمونه های زیادی از آن را در شبکه های اجتماعی و مجازی شاهد هستیم به عکاسی منظره و طبیعت اختصاص دارد . در ادامه با ما همراه باشید .

آموزش عکاسی از طبیعت

به نظر من عکاسی از منظره یا طبیعت نیازمند این است که عکاس عاشق طبیعت و به نوعی طبیعت دوست باشد چرا که عکاسی از طبیعت سختیها و دشواریهای خاص خود را دارد و بسیاری از عکاسان در ابتدای این راه ژانر خود را تغییر داده و هدف های دیگری از عکاسی را دنبال میکنند

سه اصل اساسی که در آموزش عکاسی از طبیعت باید رعایت شود :

1. به صورت Raw عکاسی کنید:

زمانی که ما قصد داریم از یک منظره مانند یک دشت زیبا عکاسی کنیم ممکن است رنگهای بیشماری در آن وجود داشته باشد که فقط با فرمت  Raw  می توان رنگ ها را همان گونه که وجود دارد ثبت کرد به صورت خلاصه در عکاسی با فرمت JPG  دوربین با توجه به پردازشگر خود رنگها را آنالیز و ثبت میکند در صورتی که در فرمت Raw دیگر دوربین در پردازش رنگها نقشی ایفا نمی کند و رنگها به صورت واقعی ثبت می شود و بعد از آن ما می توانیم در مرحله ادیت بسیاری از تنظیمات تصویرثبت شده توسط دوربین را تغییر دهیم.

آموزش عکاسی از طبیعت

2. با لنز واید عکاسی کنید:

وقتی قرار است که از یک منظره با المانهای مختلف شامل درختان – گلها – آبشار- کوه و یا رودخانه  که همگی در منظره پیش روی ما میباشد و قرار است در یک عکس ثبت و عکاسی شود بهتر است از یک لنز واید استفاده کنیم تا تمامی المانهای گفته شده در عکس دیده شود.

تمام آموزش های عکاسی فارس گرافیک را در اینجا ببینید

عکاسی از رود

3. با اصول کادر بندی آشنا و آن را رعایت کنید:

یکی دیگر از موارد مهم و اصولی در عکاسی طبیعت؛ رعایت اصول کادر بندی میباشد که اگر ما با این اصل آشنا نباشیم با وجود یک منظره زیبا و دلنشین نمی توانیم به درستی عکس زیبایی را ثبت کنیم.  

عکاسی از درخت

نویسنده وعکاس : علی اصغر عرب احمدی

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

دسته بندی فروشگاه سایت

استفاده از امکان جستجو محتوای بیشتری در اختیار شما قرار خواهد داد.

دسته بندی وبسایت