Search
Close this search box.
مصاحبه اختصاصی با مهدی نصیریان طراح گرافیک

با سلام خدمت تمامی بازدید کنندگان و علاقه مندان گرافیک . در این بخش از سایت فارس گرافیک سعی داریم با مصاحبه با طراحان سرشناس گرافیک بخشی از بیوگرافی ، نمونه کار و تجربیات این عزیزان را در اختیار شما قرار دهیم .

در این  مصاحبه در خدمت مهدی نصیریان هستیم یکی از طراح های خوش فکر و خلاق دعوت کردیم که دقایقی وقتشون رو برای مصاحبه در اختیار ما قرار دهند امیدوارم خوشتون بیاد

در ادامه با ما باشید…

✳️ابتدا خودتان را کامل معرفی کنید

مهدی نصیریان هستم ، متولد 1375 از یزد و دانشجو

✳️چه شد که به دنیای گرافیک وارد شدید؟

ورود من به این حرفه بر میگرده به علاقه ای که از بچگی به هنر داشتم . این علاقه وجود داشت تا این که تو دوران نوجوانی به صورت اتفاقی با شخصی آشنا شدم که ایشون تو زمینه طراحی جلد و تصویر گری کتاب فعالیت می کرد .

همین آشنایی و دیدن کار های ایشون سبب علاقه من به گرافیک شد و کم کم این علاقه جدی شد و شروع کردم به مطالعه و تمرین و کار تا همین الان

✳️شروع فعالیت حرفه ای شما چه زمانی بود؟

فعالیت حرفه ای که نه ولی از حدود سال 92 به این طرف جدی تر شده

✳️آیا از سبک افراد یا گروه هایی برای رشد خلاقیت خودتون استفاده میکنین؟

بله . اصولا یکی از راه های پرورش خلاقیت تو این کار دیدن کار های خوب از آدم های کاربلد هست . با این کار ذهن و نگاه طراح پرورش پیدا می کنه ، البته این مسئله با بحث کپی نباید اشتباه گرفته بشه .

✳️تا کنون زمانی پیش آمده است که احساس کنید خلاقیت ندارید و آن زمان چه کار کردید؟

این مسئله زیاد اتفاق میافته و به شخصه راه حل قطعی براش پیدا نکردم ، تنها کاری که از دستم برمیاد اینه که یه چند روزی به ذهنم استراحت میدم تا از این حالت رکود خارج بشه 🙂

✳️ به عنوان یه طراح یا مخاطب یه کاور خوب به نظرتون باید چه خصوصیاتی رو داشته باشه ؟

خیلی تو زمینه کاور نمی تونم نظر بدم ولی به عنوان یک مخاطب به شخصه کاور های ساده ای که بدون شلوغی اضافه اطلاعات کافی رو در اختیار مخاطب قرار بده رو دوست دارم و خب به طبع از کاور هایی که خیلی بی دلیل فضای بک گراند رو با گل و بوته و درخت و از این جور چیزا پر می کنن خیلی خوشم نمیاد .

ولی میگم من اینا رو از نظر یک مخاطب میگم و قاعدتا دیدگاه حرفه ای نیست . و البته مسئله ای که هست اینه که متاسفانه بعضی خواننده ها تو کشور ما طراحی کاور رو تو اولویت آخر خودشون قرار میدن در صورتی که اولین چیزی که مخاطب می بینه کاور هست و ماشاالله جدیدا هم یادگرفتن یه فراخوان تو پیج اینستاشون میدن و یه طرفدار پیدا میشه و یه کاور حالا یا حرفه ای یا مبتدی میزنه و خلاصه اون دو هزار پولی هم که به طراح میدادن رو دیگه نمیدن…

به نظرم این مسئله خیلی بده و به هر دو سمت ضربه میزنه . البته مشکلات تو این بحث خیلی زیاده که تو حوصله این مصاحبه نیست .

✳️دغدغه اصلی شما در زمینه گرافیک چیست؟

دغدغه اصلیم همیشه این بوده که کاری که حتی یک درصد هم کاری که خودم معتقدم ضعیف هست رو منتشر نکنم … هر چند من مخاطب محدودی دارم ولی خب نگاه مخاطب ارزشمنده و نباید بدبین بشه .

✳️چه نظر یا راه کاری برای ارتقای واژه گرافیست دارید؟

من کوچکتر از اون هستم که حتی بخوام فکر کنم درباره واژه گرافیست . به نظرم اینکه خودم رو کنار بکشم و ادعایی در هیچ زمینه ای نداشته باشم بزرگترین کمک رو کردم واسه ارتقا این واژه .

✳️کسانیکه میخواهند وارد دنیای گرافیک شوند از کجا شروع کنند در واقع چه راهکاری رو پیشنهاد میدید تا موفق شوند؟

توصیه ام به کسایی که می خوان وارد این کار بشن اینه که خیلی مطالعه کنن علی الخصوص اگه رشته تحصیلیشون گرافیک نیست . هر چند معتقدم این نظام آموزشی فعلی ما قرار نیست کار خیلی شاقّی بکنه ولی خب خیلی تاثیر گذاره . اگر رشته شون گرافیک نیست شروع کنن از پایه کتاب های هنرستان رشته گرافیک رو پیدا کنن و بخونن تا کم کم راه بیافتن و بعد برن سراغ کتاب های بالاتر . کتابی مثل روانشناسی کاربردی رنگ هم خیلی مفیده .

من خودم کاری که می کردم این بود که میرفتم توی کتابخونه و هر کتابی که تو زمینه گرافیک پیدا می کردم رو فارغ از نویسنده و اسم کتاب می خوندم … الانم توی دانشگاه تفریحم همینه . به نظرم این کار خیلی مفیده حداقل از یک جا نشستن بهتره 🙂 و البته اینکه این کار نیازمند تلاش و تمرین زیاد و البته پشتکار زیادی هست … به هر حال قرار نیست از همون اول شاهکار خلق بشه .

✳️طراحی گرافیک چه مقدار از نیاز های مالی شما را تامین میکنه؟

در حال حاضر دقیقا هیچی قبلا به مقدار خیلی کمی بود ولی در حال حاضر هیچی البته فرصتش بوده ولی خب من سختگیرم 🙂 فعلا از راه دیگه ای کسب در آمد می کنم البته با این شرایط اقتصادی بیشتر درآمد داره منو کسب می کنه :))))

✳️درحال حاضر به طور متوسط روزانه چه مقدار وقت خود را صرف گرافیک می کنید؟

حداقل 4-5 ساعت از روز رو مشغول این کارم . روز هایی که کار دیگه ای مثل دانشگاه یا … هم نباشه این ساعت بیشتر میشه . در کل این کار بهم آرامش میده و سعی میکنم حتی اگه ایده ای هم واسه کار نداشته باشم حداقل روی کاغذ یا نرم افزار یه خط خطی بکنم

نمونه کار های مهدی نصیریان :

برای مشاهده اندازه بزرگ نمونه کارهای مهدی نصیریان روی عکس کلیک کنید

✳️مجرد هستید یا متاهل ؟ اگر مجرد هستید آیا به ازدواج فکر می کنید ؟

مجرد هستم . به ازدواج فکر نمی کنم ازدواج هم به من فکر نمی کنه =)))))

✳️خانواده و دوستان شما از اینکه وقت زیادی را صرف کارتون میکنید ، ناراحت نیستند؟

خانواده در کل همیشه مخالف این کار من بودن ( بنا به دلایلی ) و من مخفیانه کار می کردم ولی خب بعد از پیج زدن تو اینستاگرام و یه مقدار پخش شدن کار ها دیگه شرایط از کنترل من خارج شده و این اواخر متوجه شدن ولی خب دیگه کنار اومدن با این مسئله .

✳️چه درخواستی از مردم / مسئولین و … دارید :

شرایط زندگی الان به شدت سخت شده ، این چیزی نیست که نشه دید ، نشه شنید ولی خب مسئولین محترم دست گذاشتن روی چشم و گوش خودشون . مردم یه گوش شنوا می خوان . یه آدم که حداقل یک قدم در جهت کمک به مردم برداره ولی خب متاسفانه…

بخش دوم حرفم رو هم می خوام به خانواده ها بگم .

اگر این مصاحبه رو لطف کردید و خوندید من خودم قربانی همین تفکر ” رشته فقط پزشکی یا مهندسی ” شدم . لطفا خواهشا التماسا علاقه بچه هاتون رو قربانی انتظارات و آرزو های خودتون نکنید . بچه ها مسئول رسیدن به آرزو هایی که شما نتونستید و همین طور مسئول پز دادن شما به اقدس خانم همسایه و زن دایی فلانی نیستن . خواهشا بذارید زندگی کنیم.

یک موضوعی هم هست که دوستان دیگه هم گفتن لطفا طراحی گرافیک رو یک شغل در نظر بگیرید ما فتوسنتر نمی کنیم حداقل تا الان که اینجور بوده 🙂 هر وقت خودتون کار رایگان انجام دادید بعد از یک طراح انتظار همچین کاری رو داشته باشید .

?راه های ارتباطی با مهدی نصیریان :

کانال تلگرام : t.me/mn_artworks
پیج اینستاگرام : instagram.com/mahdi.kinget

✳️و در اخر نظر شما در مورد فارس گرافیک :

با فارس گرافیک به واسطه همین مصاحبه ها آشنا شدم و به نظرم کار جالبی هست ، سایت خوبی دارید ، ادامه بدید . و ممنون که بنده رو برای مصاحبه انتخاب کردید و این فرصت رو به بنده دادید یک سری حرف ها رو بگم . به هر حال بین این همه حرفه ای که باهاشون مصاحبه کردید نیاز بود یه مبتدی هم باشه تا تعادل برقرار بشه 🙂 آرزوی موفقیت دارم برای سایتتون ، نویسنده هاتون و هر کس که در این کار دخیل بوده .

فارس گرافیک: ممنون از اقای مهدی نصیریان که دعوت ما را پذیرفتند و وقت گرانبهایشان را در اختیار ما گذاشتند و عذرخواهی میکنیم از وقفه ای که در انتشار مصاحبه ایجاد شد .

دیگر مصاحبه های این سایت را در این بخش می توانید ببینید: خانه طراحان

امیدوارم که از این گفت و گو لذت برده باشید چنانچه پیشنهاد یا انتقادی نسبت به انجام مصاحبه ها دارید در بخش دیدگاه های همین پست یا قسمت (تماس با ما) با فارس گرافیک در ارتباط باشید

لطفا به این محتوا امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

دسته بندی فروشگاه سایت

استفاده از امکان جستجو محتوای بیشتری در اختیار شما قرار خواهد داد.

دسته بندی وبسایت