Search
Close this search box.
نرم-افزار-SageThumbs
نرم افزار SageThumbs

طراحان گرافیک حتما با نرم افزار فتوشاپ آشنایی دارند، ما در این پست قصد معرفی نرم افزاری کاملا رایگان را داریم که برای طراحان و بخصوص افرادی که با فایل های psd سر و کار دارند بسیار کاربردی خواهد بود با ما همراه باشید.

اکسپلورر ویندوز قابلیتی تحت عنوان تصاویر بندانگشتی دارد که محتوای عکسها و فایل های گرافیکی را به عنوان پیش‌نمایش بر روی فایل نمایش می‌دهد. به این ترتیب با مشاهده پیش‌ نمایش عکس، بهتر و سریع‌تر می‌توانید تصویر مورد نظر را پیدا کنید، همچنین اگر تصویر خاصی مد نظر نداشته باشید و در واقع به دنبال یک تصویر مناسب باشید این قابلیت به واسطه ارائه یک پیش‌نمایش سریع به شما کمک می‌کند تا پیش از باز کردن تک تک فایل های تصویری، تصویر مناسب خود را پیدا کنید.

این ویژگی در ویندوز بسیار کاربردی و مناسب است اما ضعف بزرگی که در این مورد در تمام نسخه‌های ویندوز وجود داشته است عدم پشتیبانی از بسیاری از فرمت های گرافیکی است. به عنوان مثال می‌توان به فرمتهایی نظیر PSD, AI, CDR که از فرمت های بسیار پر کاربرد است اشاره کرد. همچنین ویندوز حتی در نسخه‌های جدیدتر مانند ویندوزهای ۸ و ۱۰ نیز پیش‌نمایش مناسبی برای فرمت هایی که پشتیبانی می‌کند ارائه نمی‌کند.

برای رفع این محدودیت در ویندوز راهکارهای مختلفی ارائه شده‌اند که البته هر کدام ضعف هایی دارند. به عنوان مثال آموزش ها یا برنامه‌ هایی ارائه شده‌اند که تمرکز آن ها تنها بر روی یک فرمت خاص مانند PSD است. از طرفی با بروزرسانی ویندوز ممکن است این راهکارها دیگر جوابگو نباشند و انجام مجدد آن برای چند فرمت مختلف می‌تواند وقت‌گیر باشد. SageThumbs یکی از راهکارهای جامع برای رفع این محدودیت در ویندوز است که از ده‌ها فرمت رایج تصویری و گرافیکی به خوبی پشتیبانی می‌کند.

پشتیبانی از بیشتر فرمت های تصویری

نرم افزار SageThumbs ابزاری مفید و کاربردی برای نمایش تصاویر بندانگشتی از فرمت های گرافیکی است که از بیش از ۲۰۰ فرمت مختلف به خوبی پشتیبانی می‌کند. این نرم افزار با بهره‌گیری از کتابخانه Pierre-e Gougelet’s GFL که توسط XnView توسعه داده می‌شود طراحی شده است و علاوه بر ارائه پیش‌نمایش در قالب تصاویر بند انگشتی امکان تبدیل فرمت های مختلف تصویری را به فرمت های رایج نظیر JPG, PNG, BMP, GIF دارد.

پشتیبانی از پلاگین های XnView

نرم افزار SageThumbs امکان استفاده از پلاگین های خارجی XnView را نیز دارد و در صورت نصب بودن این برنامه به صورت خودکار آن را شناسایی می‌کند. با این حال در صورت عدم شناسایی پلاگین های این برنامه (در صورت وجود) می‌توانید به صورت دستی پوشه PlugIns را از مسیر نصب نرم افزار XnView به آن معرفی کنید.

برخی از امکانات اپلیکیشن SageThumbs

  • نمایش تصویر بندانگشتی فرمت های گرافیکی و تصاویر
  • پشتیبانی از بیش از ۲۰۰ فرمت و استاندارد مختلف
  • امکان فعال و غیر فعال کردن فرمت های مورد نظر در پنجره تنظیمات برنامه
  • امکان غیر فعال کردن پیش‌نمایش برای تصاویر با حجم بالا (قابل تنظیم)
  • قابلیت تبدیل فرمت تصاویر به فرمت های JPG, PNG, BMP, GIF توسط منوی کلیک راست ویندوز
  • امکان ارائه پیش‌نمایش تصویر در منوی کلیک راست ویندوز
  • قابلیت تنظیم ابعاد تصویر بندانگشتی در منوی راست کلیک
  • امکان کپی محتوای تصاویر در کلیپ‌بورد توسط منوی کلیک راست
  • قابلیت قرار دادن سریع تصویر مورد نظر در پس‌زمینه میزکار توسط منوی کلیک راست
  • پشتیبانی از چندین زبان مختلف برای واسط کاربری از جمله زبان فارسی
  • عدم نیاز به ریستارت سیستم برای اعمال تغییرات

محیط نرم افزار

مشاهده دیگر نرم افزار های وبسایت فارس گرافیک

4.7/5 - (6 امتیاز)

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

دسته بندی فروشگاه سایت

استفاده از امکان جستجو محتوای بیشتری در اختیار شما قرار خواهد داد.

دسته بندی وبسایت